Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pedagog terapeuta, nauczyciel akademicki z szerokim doświadczeniem dydaktycznym, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach (Specjalność: Rewalidacja z terapią pedagogiczną). Adiunkta w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu. Współredaktor dwóch monografii dotyczących trudności w nauce, autorka ponad 30 publikacji naukowych w obrębie terapii pedagogicznej. Członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji, członek Rady Naukowej pisma Nowe Horyzonty Edukacji (redakcja i konsultacja działów: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz Mały Człowiek)
Współpraca z instytucjami i organizacjami: Polskie Towarzystwo Dysleksji, Europejskie Stowarzyszenie Dialogu Edukacyjnego, Centrum Inicjatyw Edukacyjnych Via Ferrata.
Zainteresowania: zainspirowana bez granic swoim dzieckiem mama… oraz: terapia pedagogiczna, wczesna edukacja dziecka, specyficzne zaburzenia i trudności w nauce, sukcesy i mocne strony uczniów z dysleksją rozwojową, pedagogika i myśl pedagogiczna Janusza Korczaka, pedagogika prenatalna, uczeń zdolny.
Doświadczenie (wybrane pozycje)
- prowadzenie zajęć dydaktycznych ze studentami od 2006 (studia dzienne, zaoczne), w obszarze problematyki terapii pedagogicznej dziecka.
- prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych Dysleksja – diagnoza, terapia w ramach projektu „Benild – doskonalenie świętokrzyskich kadr oświaty”, z przedmiotu: Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (2010-2011, UJK).
- realizowane przedmioty (m.in. na specjalnościach: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, profilaktyka psychopedagiczna)
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce,
- Podstawy zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.
- Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju,
- Współczesne koncepcje w terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju,
- Metodyka pracy terapeutycznej (warsztaty),
- Diagnoza pedagogiczna,
- Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej,
- Ruch i muzyka we wspomaganiu rozwoju dziecka,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z metodyką,
- Zaburzenia rozwoju u dzieci o podłożu psychogennym,
- Niedostosowanie społeczne.
Dodatkowe kwalifikacje: m.in. Kurs „Metoda Dobrego Startu”, szkolenie nt. „Dysleksja – podstawy diagnozy pedagogicznej” Kraków, szkolenie „Pomoc dziecku dyslektycznemu” Kraków, Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (Promyk Słońca, Wrocław); Diagnoza i terapia zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży (Dolnośląskie Centrum Psychoterapii)
Wybrane publikacje: Redaktor lub współredaktor książek: (z A. Giermakowską), Jak przezwyciężać trudności w nauce. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców, Kielce 2008, (z Zbróg Z., Szempruch J., Profilaktyka i terapia z perspektywy współczesnej pedagogiki, Kraków 2011;, Rozdziały w książkach: m.in. Klasyfikacja zaburzeń rozwojowych dzieci, [w:] Profilaktyka i terapia zaburzeń dziecięcych, [w:] Dziecko sześcioletnie w szkole; pod red. M. Kwaśniewskiej, J. Karczewskiej, Kielce, 2009; Terapia pedagogiczna –trudności dyslektyczne u uczniów gimnazjum [w:] Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w drodze ku dorosłości pod red. W. Pileckiej,
M. Rutkowskiego, Kraków 2009.
Ponadto autorka ponad 30 artykułów naukowych dotyczących trudności w uczeniu się i dysleksji rozwojowej.
v12.09.2018